Arlekin, or any casino, expects a user to read and obey by their (bonus) T&C, these have to be written accurately enough to avoid any misunderstandings. It's the casinos sole responsibility to take care of accuracy.
A maximum win restriction is just not the same as a maximum withdrawal restriction. Especially since the 'maximum win' was by wording only referring to the free spins themselves. There is a good reason, other casinos use typical statements like "The maximum you will ever be able to withdraw from winnings of free spins are 50 EUR etc. [...]" But Arlekin casino stated in their email offer:
"Max. win from free spins: 50 EUR/USD, 80 AUD/CAD/NZD, 0.00135 BTC or equivalent."
This is especially true, considering their bonus T&C were not reflecting this: You have to ask yourselves why on earth would Arlekin casino change their bonus T&C one day after my complaint here and without notifying their users (which is a must)
from
"The maximum winning from no deposit free spins is 50 EUR/USD; [...]"
to
"The maximum winning from the free spins is 50 EUR/USD;[...]"
Changing terms in stealth without notification and applying them retroactively is for good reason considered plain rogue by all ADR entities.
If Arlekin casino is willing to do things like that just to avoid a small payment of 1k€, you have to ask yourself what are they willing to go trough if you win a really large amount. To me, this is completely untrustworthy behaviour.
They changed their bonus T&C after my complaint because they obviously acknowledged that they made a mistake. They should have just said "Well, we made a mistake here. We will change the terms for the future, here is your withdrawal, thanks for letting us know". I would not have charged you for my help, no worries, Arlekin.
I'd like to hear from Arlekin casino directly, what they have to say about this issue and why they have changed their bonus T&C without notification and applying them retroactively. Unfortunately, they have been unresponsive to my email (from Friday last week). So I am glad to hear from them here, since I still consider this unresolved. My bonus winnings have been capped against Arlekin bonus T&C and I am still missing out on 953€ (1.003€ minus 50€).
Arlekin, o qualsiasi casinò, si aspetta che un utente legga e rispetti i propri Termini e condizioni (bonus), che devono essere scritti in modo sufficientemente accurato per evitare malintesi. È responsabilità esclusiva dei casinò prendersi cura dell'accuratezza.
Una restrizione di vincita massima non è la stessa cosa di una restrizione di prelievo massimo. Soprattutto perché la "vincita massima" si riferiva solo ai giri gratuiti stessi . C'è una buona ragione, altri casinò usano affermazioni tipiche come " Il massimo che potrai prelevare dalle vincite dei giri gratuiti è 50 EUR ecc. [...]" Ma il casinò Arlekin ha dichiarato nella loro offerta via e-mail:
" Vincita massima dai giri gratuiti: 50 EUR/USD, 80 AUD/CAD/NZD, 0,00135 BTC o equivalente."
Ciò è particolarmente vero, considerando che i loro T&C bonus non riflettevano questo: dovete chiedervi perché mai il casinò Arlekin dovrebbe cambiare i loro T&C bonus un giorno dopo il mio reclamo qui e senza avvisare i loro utenti (che è un must)
da
" La vincita massima derivante dai giri gratuiti senza deposito è di 50 EUR/USD; [...]"
A
" La vincita massima derivante dai giri gratuiti è di 50 EUR/USD;[...]"
Modificare i termini di nascosto senza preavviso e applicarli retroattivamente è, per una buona ragione, considerato chiaramente un atto illecito da parte di tutti gli organismi ADR.
Se il casinò Arlekin è disposto a fare cose del genere solo per evitare un piccolo pagamento di 1k€, devi chiederti quanto sono disposti a pagare se vinci una somma davvero elevata. Per me questo è un comportamento del tutto inaffidabile.
Hanno cambiato i termini e le condizioni del bonus dopo il mio reclamo perché ovviamente hanno riconosciuto di aver commesso un errore . Avrebbero dovuto semplicemente dire " Beh, abbiamo commesso un errore qui. Cambieremo i termini per il futuro, ecco il tuo ritiro, grazie per avercelo informato" . Non ti avrei fatto pagare per il mio aiuto, non preoccuparti, Arlekin.
Mi piacerebbe sentire direttamente dal casinò Arlekin cosa hanno da dire su questo problema e perché hanno modificato i termini e condizioni del bonus senza preavviso e applicandoli retroattivamente. Sfortunatamente, non hanno risposto alla mia e-mail (da venerdì della scorsa settimana). Quindi sono felice di sentirli qui, poiché considero ancora la questione irrisolta . Le mie vincite bonus sono state limitate rispetto ai T&C bonus Arlekin e mi mancano ancora 953€ (1.003€ meno 50€).