hey guys just wondering about something.
Recently I had some nice win.
Before I started ill go into a bit of detail. I like here with my nan who has a card exactly like mine. Same bank, same account type, same everything. Whats more is she has the same initial she is refered to... so if im "MR M Banks" shes "MRS M Banks".
1 of my cards was broken ages ago. I had however written down the card details (number, expiry date and the cv2 code). Equally my nan has been buying stuff on the phone so again has all her details written down on another bit of paper (since she finds it had to see the numbers on her card she wrote all details down on paper so she can buy something quickly)
The cut it short when I started depositing at a certain casino early last month I found a scrap of paper with a card number on. I registered it "M Banks" made deposits and cashed out money. I split the money between that account and another bank account I have the card for (this way I can use the money in the account I dont have the card for to other deposits and withdraw cash using the card I do have).
Anyways recently I deposited again, won a stack more and went to cashout.
I was asked for verification documents, sent in birth cert and other bits. Then was asked for scans of my card... I dont have my card so couldnt.
I then said I would send a copy of the statement with the transactions on.
I found a statement in the pile of letters which showed casino transactions and sent a picture of it to them.
It was only the other day I spoke with my nan who mentioned she had suspiscious transactions on her account and had reported it to the bank for a fraud investigation.
I then realised what happened. I had been using her card number, and then looked at the statement I sent a copy of.... it was hers.
I seriously dunno what to do. I explained to her what the deposits were from and told her about the mistake. She understood and said it was easily done and has given me full approval.
We phoned the banks fraud department to tell them and they said the investigation was ongoing but they expect when they see the transactions are from an account registered at the same address it will be fine.
I have also informed the casino about this....
Seriously dont know what to do or what could happen
thanks
Aiuto... per favore ragazzi!!
- Iniziato da
- Marcus28
- Full Member 131
- attività più recente 8 anni fa
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- Iniziato da
- Marcus28
- at May 11, 11, 06:48:51 AM
- Full Member 131
- attività più recente 8 anni fa
Originale Traduzione tradotto conehi ragazzi, mi stavo chiedendo una cosa.
Recentemente ho avuto qualche bella vittoria.
Prima di iniziare entrerò un po’ nei dettagli. Mi piace qui con mia nonna che ha una carta esattamente come la mia. Stessa banca, stesso tipo di conto, stesso tutto. Inoltre ha la stessa iniziale a cui viene fatto riferimento... quindi se sono "MR M Banks" lei è "MRS M Banks".
1 delle mie carte si è rotta molto tempo fa. Avevo comunque annotato i dati della carta (numero, data di scadenza e codice cv2). Allo stesso modo mia nonna ha comprato delle cose al telefono, quindi di nuovo ha scritto tutti i suoi dettagli su un altro pezzo di carta (poiché ha scoperto che doveva vedere i numeri sulla sua carta, ha scritto tutti i dettagli su carta in modo da poter comprare qualcosa velocemente)
Per farla breve, quando ho iniziato a depositare in un certo casinò all'inizio del mese scorso ho trovato un pezzo di carta con sopra un numero di carta. L'ho registrato "M Banks" ha effettuato depositi e incassato denaro. Divido i soldi tra quel conto e un altro conto bancario per cui ho la carta (in questo modo posso utilizzare i soldi nel conto per cui non ho la carta per altri depositi e prelevare contanti utilizzando la carta che ho).
Comunque di recente ho depositato di nuovo, ho vinto uno stack in più e sono andato a incassare.
Mi sono stati richiesti documenti di verifica, inviati certificato di nascita e altri dettagli. Poi mi è stato chiesto di scansionare la mia carta.
Allora ho detto che avrei inviato una copia dell'estratto conto con le transazioni.
Ho trovato una dichiarazione nella pila di lettere che mostrava le transazioni del casinò e ho inviato loro una foto.
Solo l'altro giorno ho parlato con mia nonna che mi ha detto di avere transazioni sospette sul suo conto e di averle segnalate alla banca per un'indagine su frode.
Poi ho capito cosa è successo. Stavo usando il suo numero di carta e poi ho guardato l'estratto conto di cui avevo inviato una copia.... era suo.
Non so seriamente cosa fare. Le ho spiegato da dove provenivano i depositi e le ho parlato dell'errore. Ha capito e ha detto che era facile e mi ha dato piena approvazione.
Abbiamo telefonato al dipartimento antifrode delle banche per informarli e hanno detto che l'indagine era in corso, ma si aspettano che quando vedranno che le transazioni provengono da un conto registrato allo stesso indirizzo, andrà tutto bene.
Ne ho informato anche il casinò....
Seriamente non so cosa fare o cosa potrebbe succedere
Grazie -
- Risposta da
- JohnnyK
- at May 11, 11, 06:54:51 AM
- Forum admin 30868
- attività più recente 1 anno fa
I think you will be just fine, it's not fraud after all. If the bank says that everything is going to be sorted out I think that the casino will be adopting the same approach. So don't worry
Penso che starai bene, dopo tutto non è una frode. Se la banca dice che tutto si sistemerà, penso che il casinò adotterà lo stesso approccio. Quindi non preoccuparti
-
- Risposta da
- Marcus28
- at May 11, 11, 07:08:11 AM
- Full Member 131
- attività più recente 8 anni fa
phew i hope so. The casino do of course now know what mistake I made and im sure that when the bank see that the account used to make the deposit is the same as the registered address of the card then maybe they will drop the fraud thing? (since its hardly someone 10000 miles away using her card to buy something).
its a complete worry but potentially I have come clean about everything, the moment i realized the casino and my nan were informed.
Been having a sleepless night over it
Its an MG casino BTW so I dunno if they adopt a policy where this voids winnings, although its a different circumstance where I didnt knowingly use someone elses card and they even paid out onto it a few weeks agouff lo spero. Ovviamente ora il casinò sa quale errore ho commesso e sono sicuro che quando la banca vedrà che il conto utilizzato per effettuare il deposito è lo stesso dell'indirizzo registrato della carta, forse lasceranno cadere la faccenda della frode? (dato che difficilmente qualcuno a 10.000 miglia di distanza usa la sua carta per comprare qualcosa).
è una preoccupazione totale, ma potenzialmente ho chiarito tutto, nel momento in cui ho realizzato che il casinò e mia nonna erano stati informati.
Ho passato una notte insonne a riguardo
A proposito, è un casinò MG, quindi non so se adottano una politica in cui questo annulla le vincite, anche se è una circostanza diversa in cui non ho usato consapevolmente la carta di qualcun altro e mi hanno persino pagato qualche settimana fa -
- Risposta da
- Feelin froggy
- at May 11, 11, 07:24:22 AM
- Superstar Member 6049
- attività più recente 1 anno fa
Hi Marcus,
As long as she has withdrawn the fraud claim with the bank there should be no issues there. I can see your dilemma if the bank has already sent chargebacks to the casino. If they haven't you should get through this smoothly. If the casino has received chargebacks, I hope they will be understanding. The bank should notify the casino or processor that the claim has been withdrawn.
Good luck to youCiao Marco,
Finché avrà ritirato la denuncia di frode alla banca, non dovrebbero esserci problemi. Posso capire il tuo dilemma se la banca ha già inviato storni di addebito al casinò. Se non l'hanno fatto, dovresti superare tutto senza problemi. Se il casinò ha ricevuto storni di addebito, spero che sarà comprensivo. La banca dovrebbe notificare al casinò o al processore che il reclamo è stato ritirato.
Buona fortuna a te -
- Risposta da
- Marcus28
- at May 11, 11, 07:37:10 AM
- Full Member 131
- attività più recente 8 anni fa
Thanks,
regarding the fraud claim, the problem was on the phone they didnt take any proper details so couldnt of seen the account. All they said was "her new card will be in the post next week (considering when I told them she reported it the other day), and if the transactions were genuinely made then the fraud detection process will detect this and close the case automatically".
The overall deposits I think must of totalled £1000 but £700 was paid back just after her statement came through and the remainder (+£300 more) is still pending for her account.
The last contact from the email before I told them what had happened was them saying that they needed to see a statement showing my name, address, account number, and casino transactions... (since the statement I sent before didnt have a name or account number on as it was page 2 of transactions thus I gathered it was mine).
Im praying the casino can see the mistake and dont punish me for it, would be more than happy to print out a page of the transactions, get my nan to sign it and then send to them since until recently I believed that I was playing with my cashGrazie,
per quanto riguarda la denuncia di frode, il problema era che al telefono non avevano preso alcun dettaglio adeguato, quindi non potevano vedere l'account. Tutto quello che hanno detto è stato "la sua nuova carta sarà spedita per posta la prossima settimana (considerando quando ho detto loro che l'ha segnalato l'altro giorno), e se le transazioni sono state effettivamente effettuate, il processo di rilevamento delle frodi lo rileverà e chiuderà il caso automaticamente" .
Penso che i depositi complessivi ammontassero a £ 1000, ma £ 700 sono stati rimborsati subito dopo l'arrivo della sua dichiarazione e il resto (+ £ 300 in più) è ancora in sospeso sul suo conto.
L'ultimo contatto via e-mail prima che raccontassi loro cosa era successo è stato loro che dicevano che avevano bisogno di vedere un estratto conto che mostrasse il mio nome, indirizzo, numero di conto e transazioni del casinò... (poiché l'estratto conto che avevo inviato prima non aveva un nome o numero di conto perché era la pagina 2 delle transazioni, quindi ho dedotto che fosse mio).
Prego che il casinò possa vedere l'errore e non punirmi per questo, sarei più che felice di stampare una pagina delle transazioni, farla firmare a mia nonna e poi inviargliela poiché fino a poco tempo fa credevo che stavo giocando con i miei soldi -
- Risposta da
- Feelin froggy
- at May 11, 11, 07:40:46 AM
- Superstar Member 6049
- attività più recente 1 anno fa
As long as you can provide them with details you should be safe. The way cards are lost, expired and replaced these days I'm sure they've seen their fair share of boo boos. I've got my fingers crossed.
Finché puoi fornire loro i dettagli, dovresti essere al sicuro. Il modo in cui le carte vengono perse, scadute e sostituite in questi giorni sono sicuro che abbiano visto la loro giusta dose di fischi. Ho le dita incrociate.
-
- Risposta da
- Marcus28
- at May 11, 11, 07:46:19 AM
- Full Member 131
- attività più recente 8 anni fa
Thanks, yea I do hope so, If they process my withdraw after and I get paid then there will be beers all round for everyone here
Grazie, sì, lo spero. Se dopo elaborano il mio prelievo e vengo pagato, qui ci saranno birre a tutto tondo per tutti
-
- Risposta da
- Feelin froggy
- at May 11, 11, 03:45:13 PM
- Superstar Member 6049
- attività più recente 1 anno fa
Thanks, yea I do hope so, If they process my withdraw after and I get paid then there will be beers all round for everyone here
I'll take a Stella Artois
Grazie, sì, lo spero. Se dopo elaborano il mio prelievo e vengo pagato, qui ci saranno birre a tutto tondo per tutti
Prenderò una Stella Artois -
- Risposta da
- Marcus28
- at May 11, 11, 05:19:53 PM
- Full Member 131
- attività più recente 8 anni fa
haha, the new 4% 1? or the full flavor?
Im hoping its 1 step closer tonight. I emailed renee (rep) explaining every tiny detail, offered to print out all transactions on that card and get my nan to sign them (like you would for a rival casino).
The only skeptical things now are regarding what the bank do (again im hoping they see the transactions were made from an account with the same address as the address the card is registered to) and casinos general approach to using someone elses card (even though this is unique and not intentional)
Nerve racking moments when I see I have 1 new mail in case its themahah, il nuovo 4% 1? o il sapore pieno?
Spero che stasera ci sia un passo più vicino. Ho mandato un'e-mail a Renee (rappresentante) spiegando ogni piccolo dettaglio, mi sono offerto di stampare tutte le transazioni su quella carta e di convincere mia nonna a firmarle (come faresti per un casinò rivale).
Le uniche cose scettiche ora riguardano ciò che fa la banca (di nuovo spero che vedano che le transazioni sono state effettuate da un conto con lo stesso indirizzo dell'indirizzo su cui è registrata la carta) e l'approccio generale dei casinò all'utilizzo della carta di qualcun altro (anche se questo è unico e non intenzionale)
Momenti snervanti quando vedo che ho 1 nuova posta nel caso sia loro -
- Risposta da
- Lipstick
- at May 11, 11, 10:40:14 PM
- Admin 13900
- attività più recente 1 giorno fa
Hang in there marcus and i think it will all work out for you. If anyone knows the cc industry it's our froggy. She is an expert in this field and if she is confident then i would be too!
In fact i think maybe you should crack a beer right now and start celebrating early!!
LipsTieni duro, Marcus, e penso che tutto funzionerà per te. Se qualcuno conosce l'industria del CC, quella è la nostra rana. È un'esperta in questo campo e se lei è fiduciosa, lo sarei anch'io!
Infatti penso che forse dovresti stapparti una birra adesso e iniziare a festeggiare presto!!
Labbra -
- Risposta da
- Feelin froggy
- at May 12, 11, 05:20:50 AM
- Superstar Member 6049
- attività più recente 1 anno fa
haha, the new 4% 1? or the full flavor?
Full flavor for sure!
It's very odd to me that the bank would want to see where the transactions came from and verify address etc. If the card holder (your nan) has already explained that they are OK, what's the problem? If a customer verified authorizing a charge I would drop the claim. Why pursue it? That's what's unclear about your situation.
Either way, fingers still crossed!
ahah, il nuovo 4% 1? o il sapore pieno?
Sapore pieno di sicuro!
Per me è molto strano che la banca voglia vedere da dove provengono le transazioni e verificare l'indirizzo, ecc. Se il titolare della carta (tua nonna) ha già spiegato che sono a posto, qual è il problema? Se un cliente verificasse l'autorizzazione a un addebito, ritirerei il reclamo. Perché perseguirlo? Questo è ciò che non è chiaro nella tua situazione.
In ogni caso, incrociamo ancora le dita! -
- Risposta da
- Marcus28
- at May 12, 11, 06:08:05 AM
- Full Member 131
- attività più recente 8 anni fa
completely.
Wahooo all is sorted.... 2 stellas for froggy, and beers for the rest .
Got in touch with rep who got in touch with risk management who asked for a copy of my nans driving licence/passport, card scans (not possible but sent in statements) and signed papercompletamente.
Wahooo è tutto sistemato.... 2 stelle per il froggy e birre per il resto .
Mi sono messo in contatto con il rappresentante che si è messo in contatto con la gestione del rischio che ha chiesto una copia della patente di guida/passaporto di mia nonna, scansioni delle carte (non possibile ma inviate negli estratti conto) e carta firmata -
- Risposta da
- blueday
- at May 12, 11, 06:28:55 AM
- Almighty Member 37999
- attività più recente 2 anni fa
That's great news Marcus. Congrats.
blueE' un'ottima notizia, Marcus. Congratulazioni.
blu -
- Risposta da
- Feelin froggy
- at May 12, 11, 06:43:16 AM
- Superstar Member 6049
- attività più recente 1 anno fa
Yay! Glad it all worked out! I'm gonna enjoy my Stellas
Sìì! Sono contento che tutto abbia funzionato! Mi godrò le mie Stella
-
- Risposta da
- Cat50
- at May 12, 11, 07:20:39 AM
- Superstar Member 6644
- attività più recente 1 giorno fa
glad it was sorted out
felice che sia stato risolto
-
- Risposta da
- Marcus28
- at May 12, 11, 12:08:32 PM
- Full Member 131
- attività più recente 8 anni fa
Thanks everyone , thanks for the help as well.
Dang I just hate the way this casino is located in NZ, when the main payments department and other higher up areas are online and replying to me im alseep, and when im awake theyre asleep .
still, relief all round, only thing now is regarding the bank, but im guessing that before considering a chargeback they would have to ask and say that is action they can take? (and investigate first so by time they did that they would realise the address's are the same)Grazie a tutti , grazie anche per l'aiuto.
Dannazione, odio semplicemente il modo in cui questo casinò si trova in Nuova Zelanda, quando il dipartimento pagamenti principale e altre aree più in alto sono online e mi rispondono, sto dormendo, e quando sono sveglio stanno dormendo .
tuttavia, sollievo generale, l'unica cosa ora riguarda la banca, ma immagino che prima di prendere in considerazione uno storno di addebito dovrebbero chiedere e dire che è un'azione che possono intraprendere? (e indaga prima in modo che, una volta fatto, si renderebbero conto che gli indirizzi sono gli stessi) -
- Risposta da
- Feelin froggy
- at May 12, 11, 01:35:05 PM
- Superstar Member 6049
- attività più recente 1 anno fa
How long ago did she report the transactions as fraud? Did she get a credit on her bank account? The bank can't really investigate a transaction like this. They would generally submit a chargeback and the casino would come back at them with the details like name, address etc. of the player making the deposit. It's possible that you notified the bank in time before a chargeback was submitted. If not, no worries. The casino will reject the chargeback and it will all be settled.
A chargeback is a back and forth process. At this early stage it can still be rectified.Quanto tempo fa ha segnalato le transazioni come frode? Ha ricevuto un accredito sul suo conto bancario? La banca non può davvero indagare su una transazione come questa. Generalmente presentavano uno storno di addebito e il casinò rispondeva con i dettagli come nome, indirizzo ecc. del giocatore che effettua il deposito. È possibile che tu abbia avvisato la banca in tempo prima che venisse inviato uno storno di addebito. In caso contrario, non preoccuparti. Il casinò rifiuterà il chargeback e tutto verrà risolto.
Uno storno di addebito è un processo di andata e ritorno. In questa fase iniziale la situazione può ancora essere corretta. -
- Risposta da
- Marcus28
- at May 12, 11, 04:10:26 PM
- Full Member 131
- attività più recente 8 anni fa
ahh gotcha, it was something like last saturday, obviously banks dont work weekends so nothing would of been checked til monday.
When the bank were notified things were ok they didnt take any account details (spoke over phone) so havent logged it on her account as such (they just said that if they find the transactions to be legitimate the case with be closed automatically)
Seemingly now the casino has all the details and agreements of the transactions so from what you say even when the bank investigate the casino has the info to prove the transactions were agreed to and the case will be dismissed? (with a letter being sent in the post from the bank to confirm its a closed case.... if that)ahh capito, è successo qualcosa come sabato scorso, ovviamente le banche non lavorano nei fine settimana quindi non sarebbe stato controllato nulla fino a lunedì.
Quando la banca è stata informata che le cose andavano bene, non hanno preso alcun dettaglio del conto (hanno parlato al telefono), quindi non l'hanno registrato sul suo conto come tale (hanno semplicemente detto che se ritengono che le transazioni siano legittime, il caso verrà chiuso automaticamente)
Apparentemente ora il casinò ha tutti i dettagli e gli accordi delle transazioni, quindi da quello che dici anche quando la banca indaga, il casinò ha le informazioni per dimostrare che le transazioni sono state concordate e il caso verrà archiviato? (con una lettera inviata per posta dalla banca per confermare che il caso è chiuso... se è così) -
- Risposta da
- Feelin froggy
- at May 12, 11, 04:18:56 PM
- Superstar Member 6049
- attività più recente 1 anno fa
Seemingly now the casino has all the details and agreements of the transactions so from what you say even when the bank investigate the casino has the info to prove the transactions were agreed to and the case will be dismissed? (with a letter being sent in the post from the bank to confirm its a closed case.... if that)
Yep, that's pretty much it.
Apparentemente ora il casinò ha tutti i dettagli e gli accordi delle transazioni, quindi da quello che dici anche quando la banca indaga, il casinò ha le informazioni per dimostrare che le transazioni sono state concordate e il caso verrà archiviato? (con una lettera inviata per posta dalla banca per confermare che il caso è chiuso... se è così)
Sì, praticamente è tutto. -
- Risposta da
- Lipstick
- at May 12, 11, 04:29:11 PM
- Admin 13900
- attività più recente 1 giorno fa
I think this is the party thread then..........drinks all around on Marcus!!
LipsPenso che questo sia il tema della festa allora...beve tutto su Marcus!!
Labbra -
- Risposta da
- Marcus28
- at May 13, 11, 07:18:16 AM
- Full Member 131
- attività più recente 8 anni fa
wahoo yea , all approved today as well and....
Once again I was credited with a "high roller" bonus ($20 this time). Seems they dont want me to go.
Spreading the luck to all and long may the party continue *cheers* *raises 4th pint of stella*waho sì , tutto approvato anche oggi e....
Ancora una volta mi è stato accreditato un bonus "high roller" ($20 questa volta). Sembra che non vogliano che vada.
Spargi la fortuna a tutti e che la festa possa continuare a lungo *saluti* *solleva la quarta pinta di stella* -
- Risposta da
- Feelin froggy
- at May 13, 11, 07:21:59 AM
- Superstar Member 6049
- attività più recente 1 anno fa
Aww Marcus I'm so happy this is a happy ending for you. I did have a Stella at bingo yesterday in your honor
Aww Marcus, sono così felice che questo sia un lieto fine per te. Ieri ho avuto una Stella al bingo in tuo onore
-
- Risposta da
- Marcus28
- at May 13, 11, 07:33:06 AM
- Full Member 131
- attività più recente 8 anni fa
thanks,
yay, hope it was extra tasty and bought you the extra luck at bingoGrazie,
evvai, spero che sia stato davvero gustoso e ti abbia dato un po' di fortuna in più al bingo
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