RISOLTO: reclamo su Lilibet.com

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Ultimo messaggio fatto 4 anni fa fa da Sydney
WhichOne2021
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  • Originale English Traduzione Italiano

    Hello,

    I played at Lilibet.com and they offered much payments methods on the site (before registering) it was showing that the online casino did accept card payments and bank transfers. After I did register those methods were not possible anymore and the chat rep told me that some methods are not available in certain countries... I also asked about the RTP rates and they said I don't need to worry about that because they use the standard RTP from the providers. I did deposited €355 in total and I played... lost it with mostly dead spins. I clicked on the help of the slot and I found out that the slots RTP of most slots where I can see the RTP is approx. 2% lower then the "original". I contacted them directly and they said to me how I did know the RTP rate because that it's not showing in the help of the slot (some slots RTP is showing and some not). So they also lied to me, then I did some further research about the payment methods because I didn't trust it all... I clicked on the Curaçao eGaming seal and there I did read the following in the disclaimer: "Excluded Territories
    Under this license, apart from its own diligence and legalities, the license holder is not authorized to offer its services in the territories of USA, Netherlands, France, Dutch West Indies and Curacao. It is the responsibility of the licensee to be familiar with the local laws and requirements for the territories which they intend to offer their services. Before reporting such non-compliance, please make sure the license holder is not operating under multiple licenses, allowing the legal operation in the above regions." I'm from the Netherlands as Dutch resident, so I contacted directly their support for a refund because this is not allowed by their licensee and this needs to be a mistake. I contacted them and they did reply that they are allowed by their licensee to offer me the services? While I read on the official Curaçao eGaming they are not allowed. Please help me, they decline to refund me and Curaçao eGaming don't answer me. I normally never play curaçao licensed casinos, and after this experience I never will anymore.

    Ciao,

    Ho giocato su Lilibet.com e sul sito offrivano molti metodi di pagamento (prima della registrazione), dimostrando che il casinò online accettava pagamenti con carte e bonifici bancari. Dopo essermi registrato, questi metodi non erano più possibili e il rappresentante della chat mi ha detto che alcuni metodi non sono disponibili in alcuni paesi... Ho anche chiesto informazioni sulle tariffe RTP e mi hanno detto che non devo preoccuparmi perché usano l'RTP standard dei fornitori. Ho depositato € 355 in totale e ho giocato... perso con giri per lo più morti. Ho fatto clic sull'aiuto dello slot e ho scoperto che l'RTP della maggior parte degli slot in cui posso vedere l'RTP è di ca. 2% inferiore all'"originale". Li ho contattati direttamente e mi hanno detto come facevo a conoscere la tariffa RTP perché non viene visualizzata nella guida dello slot (l'RTP di alcuni slot viene visualizzato e altri no). Allora hanno mentito anche a me, poi ho fatto qualche ricerca approfondita sui metodi di pagamento perché non mi fidavo di tutto... ho cliccato sul sigillo Curaçao eGaming e lì ho letto nel disclaimer: "Territori Esclusi
    Con questa licenza, a parte la propria diligenza e legalità, il titolare della licenza non è autorizzato ad offrire i propri servizi nei territori di Stati Uniti, Paesi Bassi, Francia, Indie occidentali olandesi e Curacao. È responsabilità del licenziatario conoscere le leggi e i requisiti locali per i territori in cui intende offrire i propri servizi. Prima di segnalare tale non conformità, assicurati che il titolare della licenza non operi con licenze multiple, consentendo l'operazione legale nelle regioni sopra indicate." Vengo dai Paesi Bassi e sono residente nei Paesi Bassi, quindi ho contattato direttamente il loro supporto per un rimborso perché questo non è consentito dal loro licenziatario e deve trattarsi di un errore. Li ho contattati e mi hanno risposto che sono autorizzati dal loro licenziatario a offrirmi i servizi? Anche se ho letto sul sito ufficiale di Curaçao eGaming, non sono autorizzati. Per favore aiutatemi me, si rifiutano di rimborsarmi e Curaçao eGaming non mi risponde. Normalmente non gioco mai ai casinò con licenza Curaçao, e dopo questa esperienza non lo farò mai più.

    3.1/ 5

  • Originale English Traduzione Italiano

    Hi WhichOne2021,

    Sorry to hear about your experience. Please private message me your casino username so we can aks the casino rep to look into your case and also confirm which countries are allowed to register. 

    Ciao WhichOne2021,

    Mi dispiace conoscere la tua esperienza. Per favore mandami un messaggio privato con il tuo nome utente del casinò così possiamo chiedere al rappresentante del casinò di esaminare il tuo caso e anche di confermare quali paesi sono autorizzati a registrarsi.

  • Originale English Traduzione Italiano

    Hi WhichOne2021,

    Thank you for sending your account details. The casino has been notified. 

    Ciao WhichOne2021,

    Grazie per aver inviato i dettagli del tuo account. Il casinò è stato avvisato.

  • Originale English Traduzione Italiano

    Hi WhichOne2021,

    We are still trying to reach the casino rep. Have you heard from them?

    Ciao WhichOne2021,

    Stiamo ancora cercando di contattare il rappresentante del casinò. Ne hai sentito parlare?

  • Originale English Traduzione Italiano

    No, I heared nothing from them. It's already saying a lot about the trustworthiness of them... :/

    No, non ho sentito niente da loro. Già questo la dice lunga sulla loro affidabilità... :/

  • Originale English Traduzione Italiano
    WhichOne2021 wrote:

    No, I heared nothing from them. It's already saying a lot about the trustworthiness of them... :/

    We sent them another reminder so let's see if they reply this time. We'll keep you posted. 

    WhichOne2021 ha scritto:

    No, non ho sentito nulla da loro. Già questo la dice lunga sulla loro affidabilità... :/

    Abbiamo inviato loro un altro promemoria, quindi vediamo se questa volta rispondono. Ti terremo aggiornato.

  • Originale English Traduzione Italiano

    Hello WhichOne2021,

    We still haven't received a reply from the casino regarding your complaint. We've been sending them reminder emails, but there's no reply yet. We'll keep you updated.

    Ciao WhichOne2021,

    Non abbiamo ancora ricevuto risposta dal casinò in merito al tuo reclamo. Abbiamo inviato loro e-mail di promemoria, ma non abbiamo ancora ricevuto risposta. Ti terremo aggiornato.

  • Originale English Traduzione Italiano

    I have got a reply from them....

    "Dear ,

    We are sending you this email with regards to your questions raised with our Customer Support team.

    Please be informed that your request for refund can not be approved.

    As previously stated, our decision is final and can not be changed.


    Kind regards,
    Lilibet Team"

    still no answer......

    ho ricevuto una risposta da loro....

    "Caro ,

    Ti stiamo inviando questa email in merito alle tue domande sollevate con il nostro team di assistenza clienti.

    Ti informiamo che la tua richiesta di rimborso non può essere approvata.

    Come affermato in precedenza, la nostra decisione è definitiva e non può essere modificata.


    Cordiali saluti,
    squadra Lilibet"

    ancora nessuna risposta......

  • Originale English Traduzione Italiano

    Hello WhichOne2021,

    No, we still haven't heard from them. We're going to send them another reminder email.

    Ciao WhichOne2021,

    No, non abbiamo ancora avuto loro notizie. Invieremo loro un'altra email di promemoria.

  • Originale English Traduzione Italiano

    Yes, they don't reply on my exact questions.

    Sì, non rispondono alle mie domande esatte.

  • Originale English Traduzione Italiano

    Hello,

    I have got in contact again with Lilibet and they are gonna again escalate my case forward to their management... after I said that I would put the live chat transcript at this forum because it's ofcourse ridiculous the answer that I got from Lilibet and how they treat me, because the chat agent told me "the answer is already given" that made me very pissed because I'm waiting for weeks and I got that ridiculous answer as above. It's not clarifying anything that answer and they also ignore you.

    What a annoying company is Lilibet... how can you trust a company like that.

    Ciao,

    Ho contattato nuovamente Lilibet e sottoporranno nuovamente il mio caso alla loro direzione... dopo aver detto che avrei messo la trascrizione della chat dal vivo su questo forum perché ovviamente è ridicola la risposta che ho ricevuto da Lilibet e come mi curano, perché l'agente della chat mi ha detto "la risposta è già data" il che mi ha fatto incazzare moltissimo perché sto aspettando da settimane e ho ricevuto quella risposta ridicola come sopra. Non sta chiarendo nulla quella risposta e anche loro ti ignorano.

    Che compagnia fastidiosa è Lilibet... come puoi fidarti di una compagnia del genere.

  • Originale English Traduzione Italiano

    Hello WhichOne2021,

    Ok, please keep us updated. If we get a reply from them we'll let you know.

    Ciao WhichOne2021,

    Ok, tienici aggiornati. Se riceviamo una risposta da loro te lo faremo sapere.

  • Originale English Traduzione Italiano

    Still no reply

    Ancora nessuna risposta

  • Originale English Traduzione Italiano

    Hello WhichOne2021,

    We still haven't received a reply from them either. We're going to send them another reminder email. 

    Ciao WhichOne2021,

    Anche da loro non abbiamo ancora ricevuto risposta. Invieremo loro un'altra email di promemoria.

  • Originale English Traduzione Italiano

    Hello WhichOne2021,

    We've finally received a reply from the Casino Representative. He says he forwarded this complaint to their Customer Service team and that he would advise us what's going on once he receives all the details. 

    We'll keep you updated.

    Ciao WhichOne2021,

    Abbiamo finalmente ricevuto una risposta dal rappresentante del casinò. Dice di aver inoltrato questo reclamo al team del servizio clienti e che ci consiglierà cosa sta succedendo una volta ricevuti tutti i dettagli.

    Ti terremo aggiornato.

  • Originale English Traduzione Italiano

    That's nice to hear, let's wait because that is also not the first time they said that to me...

    È bello sentirlo, aspettiamo perché anche quella non è la prima volta che me lo dicono...

  • Originale English Traduzione Italiano

    Hello WhichOne2021,

    Let's see what's going to happen. We'll keep you updated.

    Ciao WhichOne2021,

    Vediamo cosa succederà. Ti terremo aggiornato.

  • Originale English Traduzione Italiano

    I really don't understand why some Curaçao licensed casinos are violating the rules of Curaçao eGaming, a lot of Curaçao licensed online casinos there you cannot register from the Netherlands which I found out now, just how the license told them to do but LiliBet just violates them and they will probably blame me for it while they accepted a customer which they were not even allowed to do so by their license in the first place... I was just able to select Netherlands from the country list, and I was also able to do that with my Dutch IP.

    I really do read the following at the official license seal at Curaçao eGaming of LiliBet: "Excluded Territories
    Under this license, apart from its own diligence and legalities, the license holder is not authorized to offer its services in the territories of USA, Netherlands, France, Dutch West Indies and Curacao. It is the responsibility of the licensee to be familiar with the local laws and requirements for the territories which they intend to offer their services. Before reporting such non-compliance, please make sure the license holder is not operating under multiple licenses, allowing the legal operation in the above regions."

    Quote: "It is the responsibility of the licensee to be familiar with the local laws and requirements for the territories which they intend to offer their services."   -- so not me!

    Simple, the transactions are unlawfully accepted and needs to be refunded.

    Unfortunately that this complaint needs to go through a forum, I'm normally not like this because I prefer to resolve questions and/or complaints privately by email with the operator but they don't even bother to reply on me unfortunately. They also didn't reply to my other complaints.

    Davvero non capisco perché alcuni casinò con licenza di Curaçao stiano violando le regole dell'eGaming di Curaçao, in molti casinò online con licenza di Curaçao non è possibile registrarsi dai Paesi Bassi, cosa che ho scoperto ora, proprio come la licenza diceva loro di fare ma LiliBet semplicemente li viola e probabilmente mi daranno la colpa per questo mentre hanno accettato un cliente a cui non erano nemmeno autorizzati a farlo dalla loro licenza... Sono riuscito a selezionare i Paesi Bassi dall'elenco dei paesi, e sono stato anche in grado di farlo con il mio IP olandese.

    Leggo davvero quanto segue sul sigillo della licenza ufficiale di Curaçao eGaming di LiliBet: "Territori esclusi
    Con questa licenza, a parte la propria diligenza e legalità, il titolare della licenza non è autorizzato ad offrire i propri servizi nei territori di Stati Uniti, Paesi Bassi, Francia, Indie occidentali olandesi e Curacao. È responsabilità del licenziatario conoscere le leggi e i requisiti locali per i territori in cui intende offrire i propri servizi. Prima di segnalare tale non conformità, assicurarsi che il titolare della licenza non operi con licenze multiple, consentendo l'operazione legale nelle regioni sopra indicate."

    Citazione: "È responsabilità del licenziatario conoscere le leggi e i requisiti locali per i territori in cui intende offrire i propri servizi." --quindi non io!

    Semplice, le transazioni sono accettate illegalmente e devono essere rimborsate.

    Purtroppo questo reclamo deve passare attraverso un forum, normalmente non sono così perché preferisco risolvere domande e/o reclami privatamente via email con l'operatore ma purtroppo non si prendono nemmeno la briga di rispondermi. Inoltre non hanno risposto alle mie altre lamentele.

  • Originale English Traduzione Italiano

    Hello WhichOne2021,

    We've received a reply from the casino. Here's what they say:

    "On the 27th of August, the customer was informed that his request to be refunded was declined and explained that according to our T&C:

    2.1.3. The customer has the responsibility to ensure that the customer complies with all laws in any jurisdiction (including age restrictions) that apply to the customer’s use of the Website. If the customer lives in a country where gambling is prohibited the customer must neither register with Lilibet nor attempt to use Lilibet’s Website. Gambling may be illegal in the jurisdiction in which the customer is located and if so, the customer is not authorized to use the services of Lilibet.

    and that this is the final decision of the responsible department. "

    We've asked them to revise their decision once again and refund your deposits since the Netherlands is on their registration form and it is not blocked on their site. We'll see what they'll say about this.

    Please be careful when you are depositing your money at any casino since you have to read their T&C's carefully to avoid similar issues in the future. 

    Ciao WhichOne2021,

    Abbiamo ricevuto una risposta dal casinò. Ecco cosa dicono:

    "Il 27 agosto, il cliente è stato informato che la sua richiesta di rimborso era stata respinta e gli è stato spiegato che, secondo i nostri T&C:

    2.1.3. Il cliente ha la responsabilità di garantire che rispetti tutte le leggi in qualsiasi giurisdizione (incluse le limitazioni di età) che si applicano all'utilizzo del sito web da parte del cliente. Se il cliente vive in un paese in cui il gioco d'azzardo è vietato, il cliente non deve né registrarsi su Lilibet né tentare di utilizzare il sito web di Lilibet. Il gioco d'azzardo può essere illegale nella giurisdizione in cui si trova il cliente e, in tal caso, il cliente non è autorizzato a utilizzare i servizi di Lilibet.

    e che questa è la decisione finale del dipartimento responsabile. "

    Abbiamo chiesto loro di rivedere ancora una volta la loro decisione e di rimborsare i tuoi depositi poiché i Paesi Bassi sono presenti nel modulo di registrazione e non sono bloccati sul loro sito. Vedremo cosa diranno a riguardo.

    Ti preghiamo di fare attenzione quando depositi i tuoi soldi in qualsiasi casinò poiché devi leggere attentamente i loro T&C per evitare problemi simili in futuro.

  • Originale English Traduzione Italiano

    What LiliBet is saying to you is conflicting with what I do read at their official license Curaçao eGaming, like what I said above.

    Yes, I'm never playing again at Curaçao licensed casinos because it's not allowed by Curaçao eGaming and I don't want to have those issues again in the further. Still my other questions that I had to LiliBet are not answered. What LiliBet said to you did they not said to me in that way, they only said to me what I did put here on the forum a couple of days ago.

    Ciò che LiliBet ti sta dicendo è in conflitto con ciò che leggo sulla loro licenza ufficiale Curaçao eGaming, come quello che ho detto sopra.

    Sì, non giocherò mai più nei casinò con licenza di Curaçao perché non è consentito da Curaçao eGaming e non voglio che questi problemi si ripresentino in futuro. Tuttavia, le altre mie domande che ho posto a LiliBet non hanno ricevuto risposta. Quello che ti ha detto LiliBet non me l'hanno detto in quel modo, mi hanno detto solo quello che ho messo qui sul forum un paio di giorni fa.

  • Originale English Traduzione Italiano

    They also lied to me about the RTP of their slots... it's unfair. They did take my money with lying about the RTP rates, I found out that they are lower then they said to me at the live chat. It's not the standard RTP rate from the slot developer at most slots like they told me at the live chat.

    I want my deposits of €355 being refunded.

    Mi hanno anche mentito sull'RTP delle loro slot... è ingiusto. Hanno preso i miei soldi mentendo sulle tariffe RTP, ho scoperto che sono più basse di quanto mi avevano detto durante la chat dal vivo. Nella maggior parte delle slot non è la tariffa RTP standard dello sviluppatore, come mi hanno detto durante la chat dal vivo.

    Voglio che il mio deposito di € 355 venga rimborsato.

  • Originale English Traduzione Italiano

    A quick reply on what LiliBet said to you.

    "2.1.3. The customer has the responsibility to ensure that the customer complies with all laws in any jurisdiction (including age restrictions) that apply to the customer’s use of the Website. If the customer lives in a country where gambling is prohibited the customer must neither register with Lilibet nor attempt to use Lilibet’s Website. Gambling may be illegal in the jurisdiction in which the customer is located and if so, the customer is not authorized to use the services of Lilibet." 

    This text is also conflicting with the text that i read at the official license page of LiliBet at Curaçao eGaming: "Excluded Territories
    Under this license, apart from its own diligence and legalities, the license holder is not authorized to offer its services in the territories of USA, Netherlands, France, Dutch West Indies and Curacao. It is the responsibility of the licensee to be familiar with the local laws and requirements for the territories which they intend to offer their services. Before reporting such non-compliance, please make sure the license holder is not operating under multiple licenses, allowing the legal operation in the above regions."

    "It is the responsibility of the licensee to be familiar with the local laws and requirements for the territories which they intend to offer their services."  -- there is Curacao eGaming saying that it is the responsibility of the operator, LiliBet in this case.

    And again, what they said to you is not what they said to me like what they are now saying to you they did. They only said to me:


    "Dear ,

    We are sending you this email with regards to your questions raised with our Customer Support team.

    Please be informed that your request for refund can not be approved.

    As previously stated, our decision is final and can not be changed.


    Kind regards,
    Lilibet Team"


    Quick summary:

    - lying about the RTP rates

    - accepting customers from by the license (Curaçao eGaming) prohibited countries, showing at official Curaçao eGaming site with also that it is the responsibility of the license holder (LiliBet in this case) to not operate in those countries.

     

    Una rapida risposta su ciò che ti ha detto LiliBet.

    "2.1.3. Il cliente ha la responsabilità di garantire che rispetti tutte le leggi in qualsiasi giurisdizione (incluse le limitazioni di età) che si applicano all'utilizzo del sito Web da parte del cliente. Se il cliente vive in un paese in cui il gioco d'azzardo è vietato, il cliente non deve né registrarsi su Lilibet né tentare di utilizzare il sito Web di Lilibet. Il gioco d'azzardo può essere illegale nella giurisdizione in cui si trova il cliente e, in tal caso, il cliente non è autorizzato a utilizzare i servizi di Lilibet."

    Questo testo è anche in conflitto con il testo che ho letto sulla pagina della licenza ufficiale di LiliBet presso Curaçao eGaming: "Territori esclusi
    Con questa licenza, a parte la propria diligenza e legalità, il titolare della licenza non è autorizzato ad offrire i propri servizi nei territori di Stati Uniti, Paesi Bassi, Francia, Indie occidentali olandesi e Curacao. È responsabilità del licenziatario conoscere le leggi e i requisiti locali per i territori in cui intende offrire i propri servizi. Prima di segnalare tale non conformità, assicurarsi che il titolare della licenza non operi con licenze multiple, consentendo l'operazione legale nelle regioni sopra indicate."

    "È responsabilità del licenziatario conoscere le leggi e i requisiti locali per i territori in cui intende offrire i propri servizi." -- c'è Curacao eGaming che dice che è responsabilità dell'operatore, LiliBet in questo caso.

    E ancora, quello che ti hanno detto non è quello che hanno detto a me come quello che ti stanno dicendo adesso. Mi hanno solo detto:


    "Caro ,

    Ti stiamo inviando questa email in merito alle tue domande sollevate con il nostro team di assistenza clienti.

    Ti informiamo che la tua richiesta di rimborso non può essere approvata.

    Come affermato in precedenza, la nostra decisione è definitiva e non può essere modificata.


    Cordiali saluti,
    squadra Lilibet"


    Breve riepilogo:

    - mentire sulle tariffe RTP

    - accettare clienti provenienti da paesi vietati dalla licenza (Curaçao eGaming), mostrando sul sito ufficiale di Curaçao eGaming anche che è responsabilità del titolare della licenza (LiliBet in questo caso) non operare in quei paesi.

  • Originale English Traduzione Italiano

    Hello WhichOne2021,

    As I've already mentioned in my post yesterday, we've sent them an email yesterday and asked them to revise their decision about the refund of your deposits. We're still waiting to receive their official reply regarding this. As soon as we hear back from them, we'll let you know.

    Ciao WhichOne2021,

    Come ho già accennato nel mio post di ieri, ieri abbiamo inviato loro un'e-mail chiedendo loro di rivedere la loro decisione in merito al rimborso dei tuoi depositi. Stiamo ancora aspettando di ricevere la loro risposta ufficiale in merito. Non appena avremo loro notizie, ti faremo sapere.

  • Originale English Traduzione Italiano

    Hello WhichOne2021,

    We've received a reply from Lilibet and here's what they say:

    " We do have non-Dutch players living in the Netherlands or even travelling to the Netherlands on a frequent basis, which is why we keep the website available for this region. Plus, it is clear to us that some players do find a way to create accounts on gaming websites like ours, knowing that they will be able to claim their deposit back if they lose it, which, we believe, is also unfair from the operator's perspective."

    They also state that their decision regarding your complaint is final and they won't refund your deposit, therefore, there's nothing more we can do to assist you.

    Ciao WhichOne2021,

    Abbiamo ricevuto una risposta da Lilibet ed ecco cosa dicono:

    "Abbiamo giocatori non olandesi che vivono nei Paesi Bassi o che viaggiano spesso nei Paesi Bassi, motivo per cui manteniamo disponibile il sito web per questa regione. Inoltre, è chiaro per noi che alcuni giocatori trovano un modo per creare conti su siti di gioco come il nostro, sapendo che potranno richiedere indietro il loro deposito se lo perdono, il che, a nostro avviso, è anche ingiusto dal punto di vista dell'operatore."

    Dichiarano inoltre che la loro decisione in merito al tuo reclamo è definitiva e che non rimborseranno il tuo deposito, pertanto non possiamo fare altro per aiutarti.

  • Originale English Traduzione Italiano

    Since the casino has made a final decision regarding this case and they have the following term in their T&C's:

    "2.1.3. The customer has the responsibility to ensure that the customer complies with all laws in any jurisdiction (including age restrictions) that apply to the customer’s use of the Website. If the customer lives in a country where gambling is prohibited the customer must neither register with Lilibet nor attempt to use Lilibet’s Website. Gambling may be illegal in the jurisdiction in which the customer is located and if so, the customer is not authorized to use the services of Lilibet."

    this complaint will now be closed and marked as resolved.

    Poiché il casinò ha preso una decisione definitiva in merito a questo caso e nei suoi Termini e condizioni è presente il seguente termine:

    "2.1.3. Il cliente ha la responsabilità di garantire che rispetti tutte le leggi in qualsiasi giurisdizione (incluse le limitazioni di età) che si applicano all'utilizzo del sito Web da parte del cliente. Se il cliente vive in un paese in cui il gioco d'azzardo è vietato, il cliente non deve né registrarsi su Lilibet né tentare di utilizzare il sito Web di Lilibet. Il gioco d'azzardo può essere illegale nella giurisdizione in cui si trova il cliente e, in tal caso, il cliente non è autorizzato a utilizzare i servizi di Lilibet."

    questo reclamo verrà ora chiuso e contrassegnato come risolto.

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