By the end of June 2018, a responsible gambling message or a reference to the website of the GambleAware charity must appear throughout all TV adverts.
This is over and above the measures introduced before, such as no material that 'might' appeal to children. As if children see a casino ad, to which they can do nothing but stare since they are not allowed to play, could be that harmful. The effect is that such brands as Rizk, Royal Panda, and Casumo cannot feature their cartoons/animal characters in their adverts anywhere in the UK!
Is gambling this dangerous as to treat it like someone is handling acid? Why can't we get the adverts we want to see in peace and let us decide what is dangerous and what not? Does it take a big brother to tell us that the money we bet might be lost?
I really hope gambling regulators around the world will not follow suit.
Entro la fine di giugno 2018, in tutti gli spot televisivi deve apparire un messaggio sul gioco responsabile o un riferimento al sito web dell'organizzazione benefica GambleAware.
Questo va oltre le misure introdotte in precedenza, come ad esempio l'assenza di materiale che “potrebbe” attrarre i bambini. Come se i bambini vedessero la pubblicità di un casinò, alla quale non possono fare altro che guardare perché non possono giocare, potrebbe essere così dannoso. L'effetto è che marchi come Rizk, Royal Panda e Casumo non possono presentare i loro cartoni animati/animali nelle loro pubblicità in nessuna parte del Regno Unito!
Il gioco d'azzardo è così pericoloso da trattarlo come se qualcuno stesse maneggiando un acido? Perché non possiamo ricevere in tutta tranquillità la pubblicità che vogliamo vedere e lasciarci decidere cosa è pericoloso e cosa no? Ci vuole un fratello maggiore per dirci che i soldi che scommettiamo potrebbero andare persi?
Spero davvero che le autorità di regolamentazione del gioco d'azzardo di tutto il mondo non seguano l'esempio.