Hi Dananza,
I just found this very interesting info @true poker. Have you tried this site?
Random card shuffling
Given a 52-card deck, there are over 8 x 1066 or 8,065,817,517,000, 000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000,000, 000,000,000,000,000 possible uniquely shuffled decks.
To understand why so many decks are possible, think of it this way: the first card in the deck is one of 52 possible cards, the second is one of the remaining 51 cards, the third is one of the remaining 50, etc. So, for each of the 52 possible first cards, there are 51 possible second cards, and for each of the 52 x 51 first pairs of cards, there are 50 possible third cards. This logic continued yields 52 x 51 x 50 x 49 ... x 3 x 2 x 1 cards (expressed mathematically as 52!, or 52 factorial) which, multiplied out, yields the gigantic number above!
In order to generate all of these decks, a random-number generation algorithm must be able to yield at least 52! unique random number sequences. Most common random algorithms yield 216, or 65,536 unique sequences; this only covers a minute 8 x 10-61% of the unique decks possible.
True Poker employs a random routine which can generate a virtually endless number of unique sequences (more than 219000 sequences -- a number well beyond the computational power of your pocket calculator!), far more than the number of possible unique card decks; you are thus guaranteed a very 'true' shuffle for any given hand.
It is important to note that random number algorithms are actually known as pseudo-random number generators, because they are not actually truly random, in the sense that natural phenomena (such as a poker room deal) are random. To add 'true' randomness to the process above, we must be able to shake it up with truly random data. This is known as adding entropy, and we accomplish this by mixing in data associated with many truly random system events, such as network activity, player actions, system process timings, etc. You may rest assured that the decks being dealt in True Poker are as truly random as a computer can get, and are undiscoverable to any form of high-tech prediction.
Ciao Dananza,
Ho appena trovato queste informazioni molto interessanti su @true poker. Hai provato questo sito?
Mescolamento casuale delle carte
Dato un mazzo da 52 carte, ci sono più di 8 x 1066 o 8.065.817.517.000, 000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000.000, 000.000.000.000.000 possibili mazzi mescolati in modo univoco.
Per capire perché sono possibili così tanti mazzi, pensala in questo modo: la prima carta nel mazzo è una delle 52 carte possibili, la seconda è una delle restanti 51 carte, la terza è una delle restanti 50, ecc. Quindi , per ciascuna delle 52 possibili prime carte, ci sono 51 possibili seconde carte, e per ciascuna delle 52 x 51 prime coppie di carte, ci sono 50 possibili terze carte. Questa logica continuata produce 52 x 51 x 50 x 49 ... x 3 x 2 x 1 carte (espresse matematicamente come 52!, o 52 fattoriale) che, moltiplicate, danno il gigantesco numero sopra!
Per generare tutti questi mazzi, un algoritmo di generazione di numeri casuali deve essere in grado di produrne almeno 52! sequenze di numeri casuali univoci. Gli algoritmi casuali più comuni producono 216 o 65.536 sequenze uniche; questo copre solo un minuto 8 x 10-61% dei mazzi unici possibili.
True Poker impiega una routine casuale che può generare un numero praticamente infinito di sequenze uniche (più di 219.000 sequenze - un numero ben oltre la potenza di calcolo della tua calcolatrice tascabile!), molto più del numero di possibili mazzi di carte unici; in questo modo avrai la garanzia di un "vero" mescolamento per ogni mano.
È importante notare che gli algoritmi di numeri casuali sono in realtà conosciuti come generatori di numeri pseudo-casuali, perché in realtà non sono veramente casuali, nel senso che i fenomeni naturali (come un accordo in una poker room) sono casuali. Per aggiungere una "vera" casualità al processo di cui sopra, dobbiamo essere in grado di scuoterlo con dati veramente casuali. Questo è noto come aggiunta di entropia e lo realizziamo mescolando dati associati a molti eventi di sistema veramente casuali, come attività di rete, azioni dei giocatori, tempi dei processi di sistema, ecc. Puoi stare certo che i mazzi distribuiti in True Poker sono veramente casuali quanto un computer può ottenere e non sono rilevabili da alcuna forma di previsione high-tech.