Facebook users will no longer be bombarded by cryptocurrency, initial coin offering and Bitcoin adverts on the social media platform.
The company has instituted an all-out ban on cryptocurrency, ICO or Bitcoin adverts - citing “financial products and services frequently associated with misleading or deceptive promotional practices."
Unfortunately, legitimate financial service providers will also be painted with the same brush- which effectively rules out any advertising of cryptocurrencies or related products on Facebook.
Adverts failing to comply will be banned from Facebook, and its partner platform Instagram as well as its advertising platform Audience Network.
Facebook’s advertising tech director Rob Leathern said the ban was ‘intentionally broad’ in an effort to weed out ‘deceptive and misleading’ advertising.
Gli utenti di Facebook non saranno più bombardati da criptovalute, offerte iniziali di monete e pubblicità di Bitcoin sulla piattaforma dei social media.
La società ha istituito un divieto totale delle pubblicità di criptovalute, ICO o Bitcoin, citando "prodotti e servizi finanziari spesso associati a pratiche promozionali fuorvianti o ingannevoli".
Sfortunatamente, anche i fornitori di servizi finanziari legittimi verranno trattati con lo stesso pennello, il che esclude di fatto qualsiasi pubblicità di criptovalute o prodotti correlati su Facebook.
Gli annunci non conformi verranno banditi da Facebook, dalla sua piattaforma partner Instagram e dalla sua piattaforma pubblicitaria Audience Network.
Rob Leathern, direttore della tecnologia pubblicitaria di Facebook, ha affermato che il divieto è stato "intenzionalmente ampio" nel tentativo di eliminare la pubblicità "ingannevole e fuorviante".